Ορειβασία στα Λευκά Ορη: Μελινταού, Κάστρο

Λευκά Ορη ή Μαδάρες

Τα Λευκά Ορη είναι ο μεγαλύτερος ορεινός όγκος της Κρήτης με 58 κορυφές πάνω από τα 2000 μέτρα. Τα Λευκά Ορη ή Μαδάρες ξεκινούν από το νομό Ρεθύμνου, ενώ ο κύριος όγκος τους βρίσκεται στο Νομό Χανίων.

Χανιά, Κρήτη

Ψηλότερη κορυφή είναι το Ορος Πάχνες (2453 μ.). Τα Λευκά Ορη είναι δύσκολα βουνά και το χειμώνα χρειάζονται ορειβατικές γνώσεις κι εξοπλισμός. Το καλοκαίρι τα πράγματα γίνονται πολύ απλούστερα, αν και υπάρχει το σημαντικό πρόβλημα της ζέστης.

Ανάβαση στο Ορος Μελινταού στα Λευκά Ορη

Μια ευχάριστη ανάβαση είναι το Ορος Μελινταού (2133 μ.). Από το οροπέδιο του Ομαλού ανεβαίνετε στο καταφύγιο του Καλλέργη (το πιο όμορφο στα κρητικά βουνά), ακολουθώντας το χωματόδρομο. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1780 μ. πάνω από το φαράγγι της Σαμαριάς, είναι ανοικτό το καλοκαίρι και για να μείνετε εκεί χρειάζεται συνεννόηση με τον Ορειβατικό Σύλλογο Χανίων.

χειμερινη διαδρομη στα Λευκα Ορη

Για να βρείτε το μονοπάτι για το Μελινταού, πρέπει, ενώ πλησιάζετε προς το καταφύγιο να μην στρίψετε δεξιά προς αυτό, αλλά να συνεχίσετε ευθεία, ώστε σε 1 ώρα 30 λεπτά περίπου από τον Ομαλό να συναντήσετε τα σημάδια του Ε4. Ταυτόχρονα καλό θα είναι να προσέχετε τα κόκκινα σημάδια. Ακολουθώντας το μονοπάτι αυτό βγαίνετε στην κορυφή Ψαρή (1900 μ.) και στη συνέχεια ακολουθείτε την κορυφογραμμή για 2 ώρες περίπου μέχρι την κορυφή Μελινταού.

Το Ε4 συνεχίζει κάτω από την κορυφή του Μελινταού, – οπότε κάποια στιγμή πρέπει να το εγκαταλείψετε – προς το Καταφύγιο της Σβουριχτής (2000 μ., 6ώρες), την κορυφή Πάχνες (2453 μ.), την κορυφή Ζαρανοκεφάλα και καταλήγει στον Αγιο Ιωάννη, δίπλα στην Ανώπολη Σφακίων.

Ανάβαση στο Ορος Κάστρο

Μια άλλη διαδρομή – σε τελείως διαφορετική περιοχή – είναι η ανάβαση στο Ορος Κάστρο. Από το οροπέδιο του Ασκύφου ακολουθείτε το χωματόδρομο προς το καταφύγιο της Ταύρης. Βρίσκεται στα 1200 μ., διαθέτει θέσεις για 60 άτομα και για να μείνετε σ’ αυτό χρειάζεται συνεννόηση με τον Ε.Ο.Σ Χανίων.

Στο καταφύγιο μπορείτε επίσης να περπατήσετε από το μονοπάτι: 300 – 400 μέτρα μετά το Ασκύφου θα διακρίνετε στα δεξιά σας τα σημάδια του μονοπατιού που ανηφορίζει στην πλαγιά. Σε 90 λεπτά, μέσα από ένα όμορφο δάσος, θα βρεθείτε στο καταφύγιο της Ταύρης.

Από το καταφύγιο βαδίζετε 3 χμ. σε χωματόδρομο και καταλήγετε στο όμορφο οροπέδιο του Νιάτου. Από το σημείο που τελειώνει ο χωματόδρομος αρχίζει το Ε4, που θα ακολουθήσετε επί 1 ώρα, μέχρι να βγείτε στην κορυφογραμμή.

Οταν το Ε4 αρχίσει να κατηφορίζει προς τα δεξιά το εγκαταλείπετε κι εξακολουθείτε να κινείστε στην κορυφογραμμή, ακολουθώντας τα κόκκινα σημάδια. Σύντομα θα βρεθείτε σε κάποια μικρότερη κορυφή απ’ όπου θα αντικρύσετε την κορυφή του Ορους Κάστρου. Από το σημείο αυτό κατηφορίζετε ελαφρά (100 μ. περίπου) και στη συνέχεια ανηφορίζετε για να βρεθείτε σε 30 λεπτά στην κορυφή Κάστρο με την εντυπωσιακή θέα.

Συνολικά ο απαιτούμενος χρόνος είναι 5- 6 ώρες ανάβαση και 4 ώρες κατάβαση. Οι χρόνοι αυτοί ισχύουν για καλοκαιρινές συνθήκες, ενώ το χειμώνα η ομίχλη και το χιόνι μπορούν να τους αυξήσουν σημαντικά.

Αρθρο: Στέλιος Ασμαργιανάκης

Διαβάστε περισσότερα:

© explorecrete.com Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή η αντιγραφή χωρίς άδεια